lördag 24 oktober 2009

TId

Mitt humör för att skriva och sitta på internet har varit lågt, kanske för att jag i över en veckas tid känt mig dödstrött hela tiden. Dessutom har en förkylning brytit ut nu oxå.

Stallet går frammåt, ska måla grönt i sadelkammaren efter det är det så gott som klart att börja fixa vatten å el mm. Dörrar och boxar ska snart komma.

Thengilya har det jobbigt med fällningen just nu och är på tjurigt humör, kanske är det lite brunst oxå. Så jag är inte så hård mot henne och nu får hon en vila på två veckor och sen blir det tömmkörning och träning på marken mm. Vill att ridningen ska vara possetiv och då hon kändes ite missnöjd sist vi red så får hon vila lite. Hon är ju bara en bebis och vi har mycket tid så.

Stållan mår bara bra, jag försöker rida så mycket jag hinner men tiden tycks alltid flyga iväg av nån konstig anledning. Dessutom verkar stållan var lite trött nu då hon lägger sig ofta i hagen och tar en tupplur.

Jag längtar tills stallet är klart och då tiden som går dit kan gå till hästarna och kaninerna och lilla Isor såklart! Snälla låt det inte ta mer än 4 veckor tills stallet är klart!!!


Snart kommer 2,5 ton hö....Jippi och jag börjar bli sjuk.

Inga kommentarer: