fredag 7 januari 2011

Dag 4 - Hur började mitt hästintresse

Min syster som är fem år äldre än mig började rida några år tidigare än mig men red då hos en kompis. Jag hade inge större intresse för hästar som liten och har inte direkt något minne av att Jessica åkte iväg för att rida. När Jessica började på ridskola följde jag med och tittade och det dröjde inte länge innan jag också ville börja rida. Jag ville inte börja rida för att jag var intresserad av hästar nej jag ville börja för att min syster red. När jag var liten ville jag alltid göra samma saker som Jessica så där började mitt hästintresse. Sju år gammal var jag första gången jag satte mig på en häst. Sen har det bara rullat på, 3 år på ridskola, foderhäst, delat häst 2 gånger med syster och tillslut egen häst vid 13 års ålder.

Inga kommentarer: